HTML

Tudtad ?

Általam érdekesnek vélt események, történésék, évfordulók, több területet érintve.Úgy gondolom, lesz itt szó, tudományról, technikáról, egészségről, kultúráról, sportról, hobbiról, állatokról, érdekességekről stb...

Friss topikok

Linkblog

ÜDVÖZÖLLEK KEDVES LÁTOGATÓ!

2009.10.04. 13:55 Myzus

Tudod e a sóról...

 

...hogy jóllehet az emberi szervezetnek naponta 2-5 gramm sóra van szüksége, a hazai átlagfogyasztás 16g.

    A só nagyon fontos ásvány a szervezetünk számára. Régen a sót egy-az-egyben válották az arannyal Timbuktuban ahogy a karavánok haladtak át a Szaharán. De hacsak nem épp most futottunk maratont vagy nem élünk a sivatag kellős közepén, valójában csak egy kis mennyiség só is elegendő naponta.

A konyhasó 2 összetevője: NÁTRIUM és KLÓR

 Egy teáskanál sóban körülbelül 2000 mg nátrium van.

    A nátrium elengedhetetlen ahoz, hogy megtartsuk a vízeggyensúlyt az összes szövetünkben és a folyadékokét a szervezetünkben. A dolog így működik: A nátrium visszatartja a szervezetünkben a vizet. Általában a többlet nátrium ki van bocsájtva a vizelettel, hogy a vízeggyensúly normális maradjon. Viszont ha túl sok nátriumot fogyasztunk rendszeresen, az a víz visszatartásához vezethet a vérben és más szövetekben, különösen azoknál a személyeknél akiknek genetikai hátterük van a nátrium visszatartására. Ennek a visszatartott víznek egy része a vérben végzi, és megnöveli a vér tömegét amit az erekben kell forgatni. Ha a vérmennyiség olyan nagyra nő, hogy az erek nem bírnak tovább tágulni hogy kompenzáljanak, a vérnyomás megemelkedik.

    Állandó magas vérnyomás keményen megdolgoztatja a szivet, hogy a többlet folyadékot is forgassa és fenttartsa a vérkeringést. Ráadásul a magas vérnyomás meggyengítheti az érfalakat. Ez a két dolog felgyorsíthatja a lepedék lerakódást az erekben amik ellátják a szívet és az agyat. És minnyájan tudjuk, hogy ez mihez vezethet: megnövekedett esélyre a szívinfarktushoz és a szélütéshez.

    A legtöbb étel a természetes álapotában nagyon kevés nátriumot tartalmaz. A legtöbb nátrium úgy kerül az ételünkbe, hogy tartósított és előre feldolgozott ételeket választunk.

-*-

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tudod-e.blog.hu/api/trackback/id/tr391426800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.